Memòria 2007

La Fundació Romea per a les Arts Escèniques és una entitat privada sense ànim de lucre creada l’any 2001 per promoure el sector teatral i fomentar la participació de la societat civil en el fet escènic i cultural a Catalunya. Al llarg d'aquests anys, la Fundació ha consolidat la seva línia d’actuació amb accions amb molt bona acollida com ara el Premi Miquel Lumbierres de Textos Teatrals, conferències i debats amb personalitats de rellevància internacional com el Premi Nobel Gao Xingijan, el dramaturg Sir David Hare, actrius com Dominique Blanc i Agnes Jaoui, Sir Brian McMaster, l' expresident de l' Iran Muhammad Jatami, l' escriptor Henning Mankell, etc. Cal destacar també lectures dramatitzades per actors de primera fila de nous dramaturgs catalans o  de clàssics com el Don Juan Tenorio, espectacles de nova creació encarregats a joves autors i directors, el curs de Postgrau en Producció i Gestió d’Espectacles amb la UB o exposicions al voltant del món del teatre.

La temporada 2009 - 2010 destaca tant per la qualitat dels convidats a participar en els actes com per la diversitat d' activitats. Entre d'altres, la Fundació Romea ha comptat amb el molt honorable Jordi Pujol amb una conferència sobre Bertolt Brecht, ex campions del món de boxa com Xavi Moya a la lectura de l'obra Neutral corner, d'Ignacio Aldecoa; el cronista Lluis Permanyer parlant de la història dels teatres de Barcelona,  l'enginyer i periodista científic Rafael Clemente, els escriptors Agustí Humet i Miquel Pujadó, les comunicadores Mari Pau Huguet i Elisenda Roca, Pilar Rahola, la cantant Lidia Pujol i el músic Dani Espasa al recital de poemes de Maria Mercè Marçal; l'escriptor Quim Monzó; la recent Premi Nacional de Teatre Mercè Arànega a la lectura de Lo cantador, de Pitarra dirigida per Xavier Albertí, etc..

Al mateix temps, cal destacar la favorable evolució dels mecenes de la Fundació Romea. La resposta tant d’aquests com del públic en general en totes les activitats ha estat molt positiva. Hem constatat un públic fidel, amant del teatre i de les arts en global que assisteix regularment i de forma molt participativa als nostres actes.

Per a futures temporades, la Fundació Romea vol mantenir la constància de les seves activitats (conferències, debats, lectures i espectacles de petit format), renovant el compromís que ha assumit amb les arts escèniques i la societat civil. L’èxit d’aquests projectes i la bona resposta del públic ens animen a seguir endavant, donant continuïtat a aquestes línies de treball i apostant per noves activitats que contribueixin a la contextualització del fet teatral del Teatre Romea.