2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003
Suport de les institucions
"La força moral del teatre" a càrrec de Victòria Camps, catedràtica emèrita de Filosofía moral i política de la Universidad Autónoma de Barcelona.
Dimarts, 16 de Setembre de 2013

La Fundació Romea per a les Arts Escèniques inaugura la seva temporada amb una conferència magistral de Victoria Camps.

Victoria Camps de 1993 a 1996 va ser senadora per el PSC-PSOE. Va ser també consellera del Consell de l’Audiovisual de Catalunya. En l’actualitat és presidenta de la Fundació Víctor Grifols i Lucas i membre del Comité de Bioètica de Catalunya.

Ha sigut galardonada amb el “Premio Internacional Menéndez Pelayo” i amb el “Premio Nacional de Ensayo”. Entre els seus llibres destaquen: Virtudes públicas, El siglo de las mujeres, La voluntad de vivir, El gobierno de las emociones y Breve historia de la ética.

No és sorprenent constatar que l’ètica i la tragèdia neixen al mateix temps. Mentre es representen les grans tragèdies gregues, Aristòtil articula les seves idees sobre la virtut. La filosofia aporta la teoria; l’art dramàtic aporta l’emoció. Avui sabem que el comportament moral no és racionalitat pura, sinó també sentiment. Els valors han d’apassionar perquè no siguin paraules buides i sense força en la pràctica. En la conferència Victòria Camps explicarà com el teatre pot ser una via d’incitació moral i un estímul emocional eficaç. Acceptar aquest repte és entendre el teatre com un servei públic o una forma de compromís cívic.

Conferència de Lluís Permanyer
Dimarts, 4 de Novembre de 2013
Conferència sobre la història del Teatre Romea a càrrec de Lluís Permanyer
La decadència de Catalunya. Conferència a càrrec de Gregorio Morán