Col·lecció Columna-Romea

La Fundació Romea, responent a la seva voluntat de desenvolupar iniciatives que contribueixin al foment de la cultura i del teatre, ha creat la Col·lecció Columna-Romea.

Aquesta col·lecció està formada per quatre obres que es van estrenar al teatre Romea,  dues obres guanyadores del Premi Miquel Lumbierres de Textos Teatrals, i una publicació de caire divulgatiu centrada en aspectes tècnics de la producció teatral.

Amb aquest fons de textos es completa un cicle de creació que comença amb l’elecció de l’obra que es vol representar i es tanca quan cau el teló en la darrera funció.

L’edició d’aquestes obres servirà per recordar el treball de tots els professionals que han fet possible que aquests textos prenguessin vida dalt d’un escenari, però a la vegada també pretén donar a conèixer als amants del teatre els textos de referència en la seva integritat i encoratjar-los a seguir buscant noves obres i nous autors.

En aquesta iniciativa, fruit de la col·laboració dels patrons de la Fundació Romea, mereix un especial agraïment l’editorial Columna, que es va fer càrrec de les edicions.

El temps de Planck
L’obra que encapçala la col·lecció, El temps de Planck, té la particularitat d’incloure la partitura d’Òscar Roig per tal que els amants del musical i del teatre contemporani puguin reviure aquesta obra que es va estrenar al Teatre Romea en el Festival de Barcelona Grec2000.
La tragèdia de Macbeth
Va sortir al carrer paral·lelament a la posada en escena d’aquesta obra al Teatre Romea sota la direcció de Calixto Bieito, durant els mesos de febrer, març i abril del 2002, i es tracta de la traducció íntegra de Miquel Desclot.
La llum del teatre
En paraules del seu autor, Damià Barbany, aquest és un llibre "de caire bàsicament divulgatiu, estructurat amb cert estil periodístic, que vol tenir com a lectors prioritaris els actors i estudiants de teatre, però també dirigir-se a la resta de professionals de l’espectacle, sigui quina sigui la seva especialitat, intentant oferir una lectura amena i compendiosa, centrada en el tema de la il·luminació i alhora atenta a les moltes circumstà ncies i elements que necessàriament l’envolten i s’hi fusionen: espai, escenografia, vestuari, text, dramatúrgia, estil, direcció, interpretació, etc."
J.R.S., de dotze anys
Obra guardonada amb el I Premi Fundació Romea de Textos Teatrals que s’estrenà en el Romea el mes de juliol de 2003.
Via dolorosa
Monòleg nascut del viatge que l’autor britànic David Hare va fer a Israel i als territoris palestins l’any 1997, empès per la necessitat de conèixer les passions que mouen el conflicte armat en aquesta zona. Va ser representat pel propi autor al Teatre Romea el febrer de 2003.
Editorial Empúries
L’any 2005 l’Editorial Empúries va prendre el relleu de l’Editorial Columna en la publicació de la col·lecció d’obres teatrals. Es va publicar la novel·la Ja en tinc 30! de l’autor Jordi Silva basada en l’obra de teatre Íntimes Loquacitats, guardonada amb el II Premi Fundació Romea de presenta el síndrome de Peter trenta anys, comença a “plantejar-se les coses seriosament".
Editorials
Editorial Columna