Introducció
EL TEATRE PREN LA PARAULA (2a EDICIÓ)
Teatre Romea

Al llarg dels últims anys la Fundació Romea ha desenvolupat una llarga experiència en la producció de lectures dramatitzades. Aquesta activitat coincideix amb una realitat emergent en el teatre espanyol: l’aparició de noves autories que posen en valor la producció dels dramaturgs transformant el panorama escènic nacional. D’un temps ençà hem passat, i la Fundació ha contribuït a això amb força, d’un teatre de directors a un teatre d’autors. Per això hem volgut organitzar una trobada d’autors, directors i productors de tot l’Estat, amb  l’objectiu de fixar alguns dels paràmetres que han de permetre avaluar aquesta realitat i consolidar-la a escala cultural i comercial.

La segona edició de les jornades de debat El teatre pren la Paraula, amb el títol genèric Les noves autories teatrals, es constitueix com a una sèrie de diàlegs al voltant de 6 temes:

1. Teatre i audiovisual. L’aparició d’un nou espai narratiu

2. Els límits del teatre tradicional. Les noves fronteres escèniques

3. Productores i companyies de teatre. L’autonomia del dramaturg

4. El teatre i el conflicte social: entre la descripció i el compromís

5. El text i la seva interpretació. L’autor davant la posada en escena

6. El teatre i el món. L’autor local en un món global

Cadascun d’aquests temes es desenvoluparà a partir d’un debat entre dues personalitats rellevants de l’ escena espanyola, moderat per una figura important de la gestió cultural i escènica.

Les jornades tindran lloc entre novembre de 2014 i maig de 2015 al Teatre Romea i comptaran amb el suport de l’ Instituto Nacional de las Artes Escénicas y la Música (INAEM) i de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona (ICUB).

Com a l’anterior edició de 2013, aquestes jornades s’enregistraran en format audiovisual, a fi d’estar disponibles com a material de consulta i per a convertir-se posteriorment en un documental  televisiu.