Exposició: Teatre Goya 1916-2008
Amb motiu del Dia Mundial del Teatre
Ambigú Teatre Goya
Exposició: Teatre Goya 1916-2008

Els espectadors de l’obra La vida por delante, de Romain Gary, al Teatre Goya del 6 d’abril al 3 de maig, podran veure, quan passin per l’Ambigú del teatre, l’exposició Teatre Goya, 1916-2008, produïda per la Fundació Romea per a les Arts Escèniques. La mostra repassa la història d’aquest espai escènic reinaugurat el 3 d'octubre després d’una profunda remodelació de quatre anys que ha conservat l’antiga façana.

La gestió d’aquesta sala -que un dia va ser de cinema- ha passat ara a mans del Grup Focus, que s’encarrega també de la programació del Teatre Romea, el Teatre Condal i La Villarroel. L’exposició mostra les diferents fases de l’edifici fins a arribar a l’aspecte i ús actuals, com a teatre modern adaptat a les condicions de comoditat i seguretat necessàries. S’exposen també els planos i fotografies de la remodelació i imatges antigues de quan es va inaugurar el teatre per primer cop.

La reforma del Goya, que el 2016 complirà 100 anys, ha consistit en la construcció d'un teatre nou dins una caixa ja existent i té un aforament de 520 localitats distribuïdes entre una platea en forma de graderia i un amfiteatre. La remodelació ha costat 3,7 milions d'euros dels quals 2,2 milions els han aportat les administracions a través del Consorci per a la Rehabiltació de Teatres de Barcelona, del qual formen part la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i el ministeri de Cultura. També hi han col•laborat la Diputació de Barcelona i el Govern d'Aragó.

Focus ha tancat amb el Centro Aragonés de Barcelona un contracte d'arrendament del teatre per gestionar-lo durant 25 anys. La direcció artística del teatre s'ha encarregat a Josep Maria Pou, que va programar Els nois d'història (The History Boys), d'Alan Bennett, com a primera obra després de la reobertura de la sala. El proper espectacle que s’hi estrenarà, precisament el 6 d’abril, és La vida por delante (La vie devant soi), de Romain Gary (Emile Ajar) protagonitzada per l’actriu Concha Velasco.